Thursday, February 10, 2011

Ini Bukan Cinta!


Si lady. Berkaseh sayang bagai nak rak dengan si guy. Bila sampai tahap mereka ni dah tak boleh nak membahagiakan satu sama lain, mereka pun menjarakkan diri masing-masing. Yang peliknya masih nak pertahankan hubungan hingga membawa kepada pertunangan. Alasan, dah lama bercinta. Kaedahnya malu dengan family. Sementara si lady ni tengah sedih sedih katakan guy ni berubah, datang pulak teman baik guy ni kononnya sebagai penasihat hubungan yang retak. Ya, memang betul pun penasihat yang baik. Pasal si kawan baik ni sedang mengebas si lady ni dengan ayat ayat dia yang konon berbakat menenangkan hati kekaseh teman baik dia. Yang lady ni dah jadik tunangan orang pun melayan si kawan baik ni semacam lebih dari tunang sendiri.

Melihat situasi semacam ni, aku sendiri tak paham apa sebenarnya cinta tu. Rapuh sangat ke hati seorang wanita sampai kalah dalam mempertahankan cinta sendiri. Berpatah arah dengan mengatakan teman lelaki dia berubah, marah tak bertempat, suka layan member member perempuan kat FB, suka tak return call walaupun di miss call sampai jari lebam and tak pernah ingat dia bila keluar dengan kawan kawan. Pada aku apa yang aku nampak, si lady salah banyak jugak. Mengecewakan hati orang yang kita cintai untuk orang yang hadir kemudian merawat sedikit luka kita, sangat salah. Boleh kita nak marah, nak kata pasangan kita berubah. Tapi biarlah tiada kecurangan macam ni jadik. Pendapat aku, bila dah sayang, dah janji nak sehidup semati, dah bercinta bagai nak putus nyawa, tak perlulah hadirkan orang ketiga yang meminjamkan bahu menanggung sama sedih kita.

LUMRAH. Mana mana kisah cinta pun akan ada sedih. Permulaan bagi setiap hubungan yang wujud dalam dunia yang fana ni - Sangat baik - Semakin kurang - Perlu diperbaiki -. Terpulang kepada individu macam mana nak mencorak semula hubungan yang semakin rapuh. Kalau penuh sabar, yang kurang, pasti kembali baik. Kalau sama naik berlumba nak tunjuk siapa lebih ego, memang tak la. Tak yang macam mana, haa ini yang kita tak tau.  

No comments:

Post a Comment